czwartek, 5 czerwca 2014

SDO - kurs na babeczkę



Witajcie! Tutaj Chanderella! Dzisiaj chciałabym zaprosić was do wspólnego pieczenia, więc wskakujcie w fartuszki, szykujcie składniki i biegnijcie do waszej scrapowej kuchni! : )


Składniki (na jedną babeczkę):
  • 1 papier scrapowy
  • 2 + 1 metr wstążki (u mnie różowa i brązowa)
  • 10-15 pręcików do kwiatków
  • 1 metr koronki
  • kilka kwiatów
  • brokat
  • igła i nitka
  • tektura (np. z końca bloku technicznego)
  • 1 piłeczka pingpongowa
  • 1 kartka/papier (kolor bez znaczenia)
  • klej (najlepiej gorący ale Magic też da radę ; ))

Z tektury wycinamy koło o średnicy 13,2 cm, w środku dużego koła rysujemy małe o średnicy 4 cm, po czym nacinamy tekturę omijając małe kółko.


Nacięcia zaginamy do wnętrza kółka


Nacięcia kleimy ze sobą do wewnątrz wykroju tak aby powstał nam kubeczek-papilotka na muffinkę.

Z papieru do scrapbookingu wycinamy dwa paski o szerokości 5 cm i długości 30 cm po czym zwijamy je w harmonijkę i sklejamy oba paski do siebie tak, żeby powstała nam obręcz.


Obręcz przyklejamy do naszego kubeczka. Tutaj najlepiej sprawdza się klej na gorąco ponieważ szybko sklei wam harmonijkę do podstawy, ale jeśli takiego nie posiadacie użycie DUŻEJ ilości Magica i poczekajcie aż dobrze zwiąże od ze sobą składniki.

Zwykłą kartkę gnieciemy i umieszczamy w podstawie tak aby wypełniła cały kubeczek, na środku przyklejamy piłeczkę, to ona sprawi, że kompozycja nie będzie płaska, a urośnie nam do góry (coś jak scrapowy proszek do pieczenia)


Nawlekamy na igłę nitkę (ja użyłam białej) i przewlekamy wstążki tworząc harmonijkę po czym sklejamy końce tworząc obręcze. Różowej wstążki użyłam 2 metry, brązowej 1 metr. Z koronką możecie zrobić to samo co ze wstążkami.


Warstwy kolejno mocujemy na babeczce klejem. Po przymocowaniu wstążki różowej piłeczkę obkleiłam połówkami kwiatów w kolorze biszkoptowym.



Tutaj już wkracza wasza wyobraźnia, możecie dodać koraliki, pręciki, cekiny, malutkie tekturowe elementy, co tylko sobie wymarzycie! :) Ja użyłam pręcików na sznureczku, które mocowałam pomiędzy wstążki.



Czas na pudrowanie naszych wypieków. Babeczkę pokrywamy klejem, tutaj niezbędny jest już Magic, który jak wyschnie będzie transparentny. Nasz wypiek obsypujemy cukrem pudrem (brokatem).


Oto efekt końcowy. Po więcej zdjęć zapraszam na mojego bloga już w piątek. Zostaje mi jedynie życzyć wam smacznego i zaprosić was do przyłączenia się do zabawy, pokażcie mi wasze babeczki!
Pozdrawiam was cieplutko,
Chanderella

P.S. - na zgłaszanie Waszych interpretacji wykonanych na naszych papierach macie czas do 18 czerwca do północy :)


3 komentarze:

  1. Super babeczka! Chyba i ja się w końcu pokuszę o "upieczenie" takowej :) Dzięki za kursik :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mmmmm.... Pycha :-) Super kursik!

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale słodka babeczka! Świetny kursik :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękujemy za odwiedziny i komentarz :)